Gyógyszer izmos sportolók számára. Izomstimuláció - mire jó a sportolónak? - Dr. Zátrok Zsolt blog


  • Az közismert, hogy a kalcium a csontjaink építőköve, ugyanakkor csak kevesen tudják, hogy ahhoz, hogy beépüljön szervezetünkbe D-vitaminra is szükségünk van.
  • A tömör igazság a doppingszerekről, a testépítésről és a szteroidokról | Peak Man
  • Vitaminok rendszeresen sportolóknak | BENU Gyógyszertárak
  • A különböző doppingszerek hatásai és veszélyei

Egyben biztos lehetsz, hogy ha rendszeresen alkalmazod, akkor a kedvező hatásokat is észlelni fogod, éppen úgy, ahogy a rendszeres edzését is. Nézzük át, hogy mi mindenre használhatja a sportoló az izomstimulátort.

A lábgörcs oka és tünete

Ennek a cikknek előzményeit  Az EMS, azaz elektromos izomstimuláció  című cikkemben találod meg. Az izomstimuláció alkalmazási lehetőségei sportolóknak izomregeneráció gyorsítás Ha még nem használtál stimulátort, akkor elsőként az izomregenerációs kezeléseket próbáld ki! Különösen a megterhelő edzést követően, a leginkább igénybe vett izomra tedd fel az elektródákat.

Tanulmányok sora igazolja, hogy az izomstimuláció minden más levezető módszernél hatékonyabban csökkenti a metabolitok mennyiségét, és ezzel az izomfáradtságot, izommerevséget.

Csökkenti vagy megszüntetni az izommerevséget, a terhelés utáni görcsöket, lerövidíti a regenerációhoz szükséges időt. Előnye: a következő edzésnek lényegesen frissebb, pihentebb izmokkal vághatsz neki, így hatékonyabban edzhetsz izomsérülések gyógyítása Az izomstimuláció eredetileg orvosi, kórházi kezelés, melyet az izombetegségek helyreállítására kezdtek alkalmazni. Sportsérülés esetén fontos számodra, hogy mielőbb visszatérhess az edzésmunkába. Az izomstimuláció nem mozgatja az ízületet, így minden ín, szalag, ízületi tok, porc sérülés utáni napon már elkezdheted az izommegtartó kezeléseket!

Izomsérülés után kell néhány nap várakozás, hogy a bevérzés megszűnjön. De nappal a sérülést követően már alkalmazhatod. Fokozza a vér és nyirokkeringést, mely a gyógyuláshoz szükséges tápanyagokat a sérülés helyére viszi. Ez meggyorsítja az izomrostok helyreállítását. Minél tovább tart a kényszerpihenő, annál többet veszítesz a fáradtságos edzéssel megszerzett izomerőből és izomtömegből. Két-három hetes kihagyás alatt nagyjából félévnyi edzésmunka eredménye válik semmivé.

Mivel a stimuláció nem mozgatja az ízületeket, így műtét után néhány nappal már meg is kezdheted az izommegtartó, illetve izomerő-visszanyerő edzéseket. Mire az ízületek mozgatását engedélyezik, addigra izmaid már fel vannak készítve erre.

Azaz hetekkel előrehozhatod a visszatérésed! A rehabilitáció során a gyógytorna mozdulatok gyógyszer izmos sportolók számára stimuláció együttes alkalmazásával tovább gyorsítható a felépülés.

A hatás csak a kezelt izmokon jelentkezik! Az ücsörgés közbeni, passzív izomstimuláció is plusz edzést jelent az izomnak! Pont olyan, mintha egyel többet edzenél!

fájdalomcsillapítók ízületi fájdalom fórumához éles, súlyos fájdalom a vállízületben

Nyilvánvaló, hogy így csak a sportod szempontjából legfontosabb izmokat érdemes kezelned. Futónak, kerékpárosnak a combizmokat, úszónak a tolóerőt biztosító széles hátizmot, stb. A kezelést célzottan végezheted, ha sprinter vagy, akkor az izomerőt és robbanékonyságot kell növelned. Hosszútávú sportok esetén az izom állóképessége és aerob-anaerob tűrőképessége a döntő, azaz az impulzust ennek megfelelően kell beállítanod.

gyógyszer izmos sportolók számára fájdalom és bőrpír

Meg is csinálod az előírtakat. Másnapra azonban a fájdalom még mindig ott van, sőt mintha most már szúrna is. De megintcsak edzel.

gyógyszer izmos sportolók számára váll sérülés kenőcs kezelése

A gyulladás nem fog elmúlni ha ráterhelsz. Igenám, de ha kihagysz hetet, akkor annyi az elmúlt hónap kemény munkájának és ebben az idényben már nem tudsz ismét belendülni. Ilyenkor jön az izomstimulátor.

Protein pótlás futóknak - mikor, mennyit, mivel?

Amíg az ízületet pihenteted azaz a térdedet terhelő hagyományos mozgást nem végzeladdig a stimulációval fenn tudod tartani a lábizmaid állapotát!!!! Azaz: bár 2 hétig nem futsz, nem kerékpározol, de a combizmaid ennek ellenére sem szottyadnak össze! Amint a térded helyrejött és újra edzésbe állsz, gyakorlatilag ugyanott folytathatod ahol abbahagytad.

Egy másik hasonló terület inkább a magas szinten sportolók számára érdekes csak. Aki napi két edzéssel készül egy versenyre, annak az utazás egy távoli versenyre komoly probléma. Ilyen esetben az izomstimulátor felbecsülhetetlen kincs.

A testépítésben különösen sokan nyúlnak doppingszerekhez teljesítményük fokozása céljából. Röviden a szteroidokról A dopping kérdése egy nagyon kényes, de egyben nagyon fontos és aktuális téma, amelyet kifejezetten az aktualitása, és jelentősége miatt néha elő kell vennünk. Nem kerülgetni kell ezt a témát, hanem átbeszélni.

Elfér a zsebedben, a repülőn is használhatod és a legfontosabb izmaidat teljes mértékben karbantartja. A célállomásra érve nyoma sem lesz az izomfáradtságnak. Miben hasznos a profinak? A profi sportoló életét az edzések töltik ki. Nem kell mással foglalkoznia, csak a lehető legintenzívebb edzéssel és a fejlődése maximalizálásával. A nagy terhelésre viszont az izmai fokozottan fáradnak és több pihenésre van szükségük.

Az izmok a pihenés alatt töltik fel a tápanyag és energiaraktárakat, eltávolítják a metabolitokat, helyreállítják a mikrosérüléseket. Szervezeted a terheléshez optimalizálja a keringés-légzés-metabolikus folyamatokat. Erősödnek az izomrostok, javul a vérellátás, a metabolizmus alkalmazkodik az oxigénhiány eltűréséhez, a szív és légzés hatásfoka javul.

Ezek lassan adaptálódó folyamatok, melyek csak tartósan hatékony terhelésre alakulnak ki. Ha nem törődsz a pihenéssel, akkor lassul a fejlődésed is, sőt a túledzettség hanyatló irányba is fordíthat, továbbá megnöveli a sérülések kockázatát!

Együtt él a fájdalommal?

Ha pihenés hiányában az izmaidban metabolitok maradnak, amik fáradttá, merevvé és rugalmatlanná teszik. Ha ennek ellenére próbálsz tovább edzeni, ha erőlteted, hogy az előírt adagot mindenképpen teljesítsd, akkor egyszercsak fájni kezd a térded, a bokád, az Achillesed, a vállad vagy bármely izmod-inad, ízületed.

A krónikus túlterhelésre gyulladás alakult ki, melynek megszüntetése hónapokig tarthat. Persze sokan a fájdalmak ellenére sem állnak le, mert a versenyek fontosabbak … aztán egyszercsak egy reccsenés és oda az Achillesz-ín, a keresztszalag, a rotátor köpeny, stb. Mi történt? Semmi különös… csak agyatlanul edzettél… oda sem bagóztál a tested jelzéseire, nem hagytad regenerálódni, pihenni, szuperkompenzálni.

Az izomfejlesztés alapjai

Túledzetted magad! Az izomstimuláció a profi számára az izomregeneráció gyorsítása révén adja a legtöbbet! A regenerációnak két útja is van: az edzés előtti a gonarthrosis különbsége a térdízület artrózisában utáni stimuláció.

Az edzés előttit Bemelegítésnek warm-up nevezik. Az ilyen stimuláció felkészít a mozgásra, fokozza a vérkeringést, felmelegíti, rugalmassá teszi az inakat, szalagokat és izmokat. A sportsérülések túlnyomó része a megfelelő bemelegítés elmaradásából ered olvasd el ezzel kapcsolatos cikkemet. Stimulációval lényegesen csökkentheted ennek kockázatát.

Ez brutálisan meggyorsítja a salakanyag kimosást, lerövidíti az izmok regenerációjához szükséges időt és csökkenti a fáradságot. A következő edzésen a fáradtság nem jelent gondot, nem kell visszavenned az intenzitásból. Ha pedig magasabb intenzitásal tudsz edzeni, akkor a fejlődésed is gyorsabb! A sérüléskockázatod is jelentősen csökkent. Sérüléskezelés és izomerő megtartás A nagy terheléssel együtt járnak a kisebb-nagyobb izom és ízületi sérülések, melyek kezelése az izomstimuláció orvosi alkalmazásának fő gyógyszer izmos sportolók számára.

Ha például egy bokahúzódás miatt 10 nap ágynyugalomra kényszerülsz, akkor elveszítheted a lábizmaid fél év alatt felépített erejét.

A teljesítménynövelés vágya nagyon régi keletű

Az izomstimuláció nem terheli nem mozgatja az ízületeket, azaz egy bokasérülés után néhány órával amint a vérzés megszűnikmár kezelheted a vádli és comb izmaid. Hasonló a helyzet, ha egy távoli versenyre utazol. Akár két napod is elmehet tétlenül, míg egy távoli helyszínre érsz és a versenyen érezni fogod a kimaradás hatását.

Az izomstimulációval repülőn, buszon, bárhol edzheted a legfontosabb izmaid és fenntarthatod az izomerőd, frissen tarthatod az izmaid. Ott segít, ahol elakadtál Sok edzés ellenére egyes izmaid nem fejlődnek úgy, ahogy szeretnéd.

Olvasási mód:

Az egyik oldal pl. Az izomstimulátorral korrigálhatod ezeket a hiányosságokat. Egyetlen izomra vagy izomcsoportra fókuszálhatsz nagyon hatékonyan. Sok további lehetőséget is rejt az izomstimulátor. Ha profi sportoló vagy, akkor ma nem hiányozhat sporttáskádból egy ilyen készülék.

Meg fogja hálálni! Miben hasznos az amatőrnek? Mindabban, amiben a profinak olvasd az előző fejezeteben és még azon felül is néhány dologban.

Vitaminok és ásványi anyagok a rendszeresen mozgók számára

Tanulás, munka, család mellett készül, ezért általában nincs annyi ideje edzeni, amennyit szeretne és főképp nem eleget ahhoz az időeredményhez, amit maga elé célul tűz.

A munkából épp csak beesik az edzésre és érdemi bemelegítés nélkül kezdi el. Ezért aztán gyakoriak a sérülések. Egy kis fejlődést visszaesés követ, többnyire nem éri el amit szeretne. Stimulátor annak javasolt, akinek van elég ideje stimulációra! Ha folyamatos mozgásban vagy, akkor nem lesz gyógyszer izmos sportolók számára, lehetőséged stimulálni, így számodra csak a sérüléskezelésben lesz szerepe.

A stimulációt gyógyszer izmos sportolók számára kerékpáros a combizmaira, a birkózó a törzsizmaira, az úszó a széles hátizmára, stb koncentrálja. Azaz arra az izomra, ami a sportja szempontjából alapfontosságú. Természetesen a hagyományos edzést nem helyettesíti, az továbbra is szükséges a keringés és légzés adaptációjához, a mozgáskoordináció javításához.

Azonban a kezelt és fontos izmok látványosan gyógyszer izmos sportolók számára fogják hálálni a kezelést. Hasznos-e az izomstimuláció a sportolónak? Míg a technikai újítások, mint egy könnyebb kerékpár vagy futócipő csak külső segítséget nyújtanak, azaz valójában nem a teljesítményed javítják csak hozzájárulnak némiképp az eredményed javulásáhozaddig az izomstimuláció egészen más dimenzió! Az izomstimulációval kimaxolhatod az izmaidban rejlő képességeket — közvetlen és áttételes módokon egyaránt javítja a teljesítményed!

Gyógyszer izmos sportolók számára csak ha használod is.

a láb duzzanata térdízülettel

A polcon tartva semmilyen hatása nincs. Ha viszont az edzésmunka részeként, rendszeresen alkalmazod, akkor gyógyszer izmos sportolók számára többletre számíthatsz.

gyógyszer izmos sportolók számára artritisz boka kenőcs kezelése

Olvasd el az izomstimulációval kapcsolatos következő cikkemet: Melyik sport-izomstimulátor a jobb — Compex vagy Globus? Mindent egyben az izomstimulátorok sportbeli alkalmazásáról Szeretnél mindent megtudni arról, hogy a sportolóknak kifejlesztett izomstimulátorok milyen célt szolgálnak, miben segíthetnek neked és ennek milyen haszna lehet számodra? Mivel a stimulátor ezerféle lehetőséget kínál, így több részre bontottam az információt. Néhány nap alatt mindenre fény derül. Elmentheted, újra megnyithatod, bármikor hasznodra lehet.

Bízom abban, hogy a stimulátorok képességeinek alapos megismerése segít a sporteredményed javításában, a sérülések megelőzésében vagy éppen a rehabilitációs idő rövidítésében.

Idegbecsípődés - mit tehetsz ellene?

Adataid önkéntes megadásával és a Kérem a tájékoztatót gomb elfogadásával hozzájárulsz, hogy neved és e-mail címed kezeljük. Ezt a meghatalmazásod bármikor visszavonhatod. Minden levelemben találsz leiratkozási lehetőséget. Adatvédelmi szabályzatunkat itt olvashatod el. Zátrok Zsolt Otthoni orvostechnikai eszköz az orvos vagy fizikoterapeuta jelenléte nélküli, biztonságos használatra tervezett berendezés, amely nem a kórházi kezelés helyett alkalmazandó, hanem az intézményben kapott kezelések otthoni folytatására, befejezésére, egészen a teljes gyógyulás eléréséig.

Blogom célja, hogy segítsek eligazodni gyógyszer izmos sportolók számára otthoni kezelési módok, eszközök rengetegében. Sajnos a betegséget nem gyógyítja, de a tünetek enyhítésében kiválóan alkalmazható. A rendszeres otthoni használat révén segít az izomerő megtartásában, a rekruitment javításában egy mozdulathoz a lehető legtöbb izomrost aktiválásaaz izommerevség és fájdalmak csökkentésében.

Ez a betegség az izmokat teszi tönkre. Kérdés vagy Komment A megadott név megjelenik az oldalon - ha ezt nem szeretnéd, használj becenevet! Az email nem lesz látható.