Ízületi fájdalom a futópadon. Hat tanács a futószezonra


A porckopás nem válogat, de a mozgás segít!

Hat tanács a futószezonra Szerző: Oxygen Medical Ilyenkor sokan belevágnak ízületi fájdalom a futópadon futóedzésekbe, amelyeket azonban a felkészülés hiánya és a térdfájdalom is akadályozhat. Pál Mónika, az Oxygen Fájdalomcentrum reumatológusa a hatékony edzés lehetőségeire hívta fel a figyelmet. Mielőtt nekivágnánk a futószezonnak, fel kell készíteni magunkat a növekvő terheléshez.

Nehéz mozgás, ízületi + porcbajok ellen 5 természetes segítség

Testileg a cél, hogy egyre jobb alkalmazkodáshoz szoktassuk a szív- és érrendszeri, a keringési, a légzési, az izomzati, az ín- a szalag- és az ízületi rendszert.

Lelkileg pedig fontos, hogy határozzuk meg a célt, amiért futunk. Az edzés során a szervezet egy stresszhatásnak van kitéve, amelyhez egyre jobban alkalmazkodva javul a teljesítőképessége.

ízületi fájdalom a futópadon

Ehhez azonban be kell tartanunk a fokozatosság elvét, meg kell találnunk a terhelés-pihenés helyes arányát. Mivel a terhelés hatására lemerülnek a glikogénraktárak, roncsolódnak az izomrostok, megbomlik a szervezet elektrolit- és folyadékegyensúlya, romlik a perifériás vérkeringés és besűrűsödik a vér, mindenképpen szükség van regenerálódásra ezen folyamatok megfordításához.

Már nap is elég lehet arra, hogy feltöltődjenek az energiaraktárak, így érdemes ezt kivárni, amíg újra laza izmokkal nekivágunk a futásnak.

Hogyan segít a megfelelő ergométer? Ajánlott cikkeink a témában: Az otthoni edzés elsősorban akarat kérdése A rendszeres testedzés meghosszabbítja életünket és javítja életminőségünket, ezért elengedhetetlen része kell legyen az egészséges hétköznapoknak. Azonban a legtöbb sport egyoldalú, csak bizonyos izomcsoportokat mozgat meg, miközben a has, a hát, a mellkas és a nyak izmai nem vesznek részt az edzésben. A fitneszedzések kardio- vagy állóképességet fejlesztő edzések segítségével a test teljes izomzatának legalább egyhatodát átmozgatjuk, beleértve a szívet és az érrendszert is. Ezzel nem csak a szív-érrendszeri megbetegedésektől szívinfarktus, agyvérzés, érszűkülethanem egyéb krónikus betegségtől pl.

Hirdetés Top 6 tanács A jó sportcipő fontos kellék Egy jó sportcipő fél siker, de legalábbis elengedhetetlen kelléke az eredményességnek. Megfelelő cipőt találni azonban nem csak tűsarkúban nehéz, még a hobbisportolóknak is meggyűlhet a baja egy nem jól választott lábbelivel.

Nem utolsó sorban pedig a rossz cipő sérülés forrása is lehet.

ízületi fájdalom a futópadon gyulladásgátló kenőcs a lábak ízületeire

A jó sportcipő aranyat ér 1. Mindig be kell melegítenileginkább gyaloglással.

Az ízületi fájdalom típusai

Nyújtani csak az edzés után szabad, az izmok statikus nyújtásával. Ha utcán futunk, lehetőleg ne hallgassunk zenét és viseljünk fényvisszaverő ruhadarabokat! Nézzünk a lábunk elé, a kátyúk, kavicsok veszélyesek!

ízületi fájdalom a futópadon

Új cipővel rövidebb távokra induljunk, versenyezni csak bevált cipővel szabad. A futógépen motiváljuk magunkat különböző előre beállított programokkal. Ha könnyen kifordul a bokánk, a terepfutás helyett válasszuk a biztonságosabb futópadot! Mit tehetünk a fájós térddel?

Az ízületi fájdalom tünetei, okai és kezelései

A térdfájdalom hátterében leggyakrabban a porckopás áll, amelynek fennállása esetén mindenképpen tehermentesíteni kell a térdet. Ez azt jelenti, hogy olyan sportot ajánlatos űzni, amely nem terheli nagyon az ízületi porcot, szalagokat, de erősíti a térd körüli izmokat — ismerteti dr.

Pál Mónika, az Oxygen Fájdalomcentrum reumatológusa.

Ha egy átlagos nap során ilyen terhelésnek vannak kitéve az ízületeink, milyen lehet a hatása annak, ha túlsúllyal küzdünk? Az arthrosis, vagyis az ízületi kopás a leggyakoribb mozgásszervi megbetegedés a világon, amely az ízület összes alkotóelemének folyamatosan súlyosbodó károsodásával, egyre növekvő fájdalommal és mozgási nehézségekkel jár. Az ízületi kopás nem egyszerűen a porc elöregedésének következménye, hanem az ízületi porc mennyiségének és minőségének károsodása, ami az ízületi funkció romlását és instabilitását eredményezi, már fiatalabb korban is. A porckopás az egész ízület betegsége, nemcsak a porcé, mivel az ízületek alkotásában résztvevő csontokat, szalagokat és ízületi tokokat is érinti. Egyik legfontosabb kockázati tényezője a megnövekedett testsúly.

Ha azonban beleszerettünk a futásba, olyan módszereket kell keresnünk, amelyekkel lassítható a folyamat és elmúlik a fájdalom. Beválhat a lökéshullám terápiamely terápia oldja a mozgásszervi fájdalmat okozó triggereket, élénkíti a vérkeringést és az anyagcserét, és nem csak a fájdalmat csökkenti, de a ízületi fájdalom a futópadon okot is megszüntetheti a sérült szövetek fokozatos regenerálásával.

A helyes életmód és a sportolás segít

A kezelés során nagy energiájú lökéshullámot juttatunk a kijelölt helyre, amely enyhe fájdalommal járhat, de az eredmények magukért beszélnek.

Ha reggel vagy éppen futás után fáj a térd, valószínűleg ízületi kopás áll a háttérben.

Az ízületi fájdalom okai Az ízületi fájdalomnak számos oka lehet: Traumatikus eredet: ha az ízületi fájdalom egy baleset, esés, ütődés vagy ütközés után jelentkezik, például rándulás, ízület diszlokáció, húzódás vagy túlzott megterhelés esetén. Gyulladás: ha a fájdalom az ízület egy begyulladt részéből ered. Ha az egész ízület érintett, akkor ízületi gyulladásnak nevezzük, míg ha csak a gyulladás az inakat érinti, akkor íngyulladásról beszélünk. Mechanikai eredet: ha a fájdalom eredete ízületi deformálódás vagy az életkor miatti kopás és elhasználódás, mint például oszteoartritisz esetén.

Amennyiben beindult a porckopás folyamata, a legfontosabb, hogy óvjuk a maradék állományt és csillapítsuk a fájdalmat. Az injekciókúra hatása fokozatosan adódik össze, így akár hónapig rendkívüli mértékben megjavíthatja az ízület terhelhetőségét.

  • Nézni ízületi betegség
  • Miért fájhat a lábszárad, ha futsz? | Futásról Nőknek

Különösen sportsérülések esetén válik be a természetes alapú Guna-terápiaamely szteroidmentesen szünteti meg a fájdalmat és kezeli az okot is.