Váll fájdalom futás közben, A 6 leggyakoribb fájdalom, amivel a futók szembesülhetnek


Hogyan lehet jól futni, és melyek a tipikus hibák?

milyen fertőző betegségek érintik az ízületeket

Ebben nincs semmi meglepő, hiszen aki elszánja magát az életmódváltásra, rendszerint a futással próbálkozik, viszont nem mindegy, tisztában van-e az alapvető követelményekkel.

Csúnya sérülés lehet a vége, ha nem figyelünk oda a helyes talajkontaktra vagy a bemelegítésre, de az sem mindegy, törzsizmaink milyen állapotban vannak. Hogy mire érdemes figyelni, arról az adidas Runners futóközösség edzőjével, Kiss Áronnal beszélgettünk.

Achilles fájdalom erősödhet futás hatására

We Glükózamin-kondroitin-allergia Budapest: Nálatok nemcsak futni lehet, több kiegészítő edzést is kínáltok.

Miért érdemes más mozgásformákkal vegyíteni a futást? Hirdetés Hirdetés Kiss Áron: Egy egyensúlyban lévő mozgatórendszer kialakítására törekszünk, amely hosszú távon képes elviselni a testre nehezedő, rendszeres futással járó terhelést.

Ezért fáradsz el futás közben és így tudod késleltetni

Sokat foglalkozunk a törzs erősítésével, az ízületi mobilitással, stabilitási kérdésekkel, hogy megelőzzük a sérüléseket vagy a kudarcélményt. Edzőtársaimmal preventív szemléletű edzéseket tartunk, minőségi, és nem mennyiségi alapon dolgozunk. Szeretnénk, hogy a futóink egyre közelebb kerüljenek azokhoz a célokhoz, amelyeket maguknak meghatároztak, és közben élvezzék is az oda vezető utat.

kiütötte az ujjízületi fájdalmat

Sok minden hozzátartozik az utcai futáshoz szükséges teljesítmény megőrzéséhez: motivációs, étrendi természetű kérdések, regenerációs, sőt esetleges rehabilitációs stratégiák. Milyen óvatossági szempontokat kell szem előtt tartani?

A kontroll nélküli sarokra érkezés káros lehet, mivel ha sarokkal csapódom be, azonnal kapja a térdem és a csípőm a rázkódást, amelyet passzívan az váll fájdalom futás közben vesznek fel. Arra kell törekedni, hogy legalább részben talpközépen, még inkább talppárnán történjen a talajfogás, akkor kisebb az ízületekre nehezedő sokk-hatás.

Mitől fáj a váll és a nyak közti izmom futás közben?

A tempótól is függ, hogyan érkezünk a talajra: ha valaki gyorsan fut, a talppárnára érkezés meg tud valósulni, lassabb tempónál viszont inkább jellemző, hogy a futó a sarok külső oldalán fog talajt, végiggördül a teljes talpon, és a nagylábujjal hagyja el a talajt.

Hirdetés Galléria megnyitása Fotó: Adidas Runners Sokaknál látjuk, hogy a térd nem elég stabil, futás közben befelé dől a váll fájdalom futás közben, a váll fájdalom futás közben, ez hosszú távon hatással van a csípőre. Illetve egy nem elégséges bokamobilitás is hatással lehet az összes többi testrészre, derékra, hátra, tehát nem feltétlenül a fájdalom helyén keresendő annak forrása.

Egy órás ülőmunka mellett előre esnek a vállak, zártabb a tartás, amely korlátozza a légzést és csökkenti a futás hatékonyságát - tehát sok mindent ki kell javítani az elején. A jó technika a legfontosabb nálunk, ezért csinálunk miniszalagos gyakorlatokat, futóiskolai feladatokat előre- és hátrahaladásban, kitöréseket, guggolásokat, oldalirányú gyakorlatokat, szökdeléseket, dinamikus nyújtásokat. Ha valaki nem tudja ezeket stabil törzzsel, egyensúlyvesztés nélkül végrehajtani, akkor előbb a stabilitáson kell javítani, célzott erősítéssel.

WLB: Mennyi időbe telik a törzs megerősítése? De ha valaki a nulláról kezdi el, 4 hét alatt már érezhető az eredmény. Ez bármilyen sportra igaz: ha jó kezekben van, az elején nagyon gyors a fejlődés, később lelassul.

Fájdalom esetén sokszor segít a pihentetés is

WLB: Fontos, hogy a karunkkal hogyan mozgunk? Egy pörgősebb, gördülékenyebb, jó ritmusú lábmunka pedig mindenképp gazdaságosabb, mint egy szökdelés-szerű futás, hosszan nyújtva a lépéseket, mivel ilyenkor sarokra érkezve fékezhetjük a mozgást. WLB: Mire számíthat az, aki tag lesz nálatok?

Hétfőnként a Margitszigeti Atlétikai Centrumban MAC indítjuk a hetet, ahol a teljesen kezdő pályaedzéstől a dupla szigetkörig egy fix, rendszeres havi ritmusban zajlanak az edzések. Szerdán erőnléti futóedzéseket tartunk, páros heteken a Dózsa György úti Honvédból indulva a Hősök teréhez, Oktogonhoz, vagy a Margitszigetre, de van, hogy lefutunk a Boráros térig, ahonnan villamossal jövünk vissza.

Páratlan heteken a szerdai edzések is a MAC-ba költöznek, ahonnan új útvonalakra számíthatnak azok, akik velünk tartanak. Csütörtökön haladó pályaedzések zajlanak a Honvédon, szombatonként pedig hosszú futás a program. Törekszünk rá, hogy ne csak munka, teljesítmény, hanem élmény is legyen, amit csinálunk játékos, változatos formában.

WLB: Érzékeny térddel, ízületekkel mihez kezdjen az ember, ha futni szeretne? A talaj is fontos: rekortánon, laza talajon, erdőben, füvön fusson, időnként akár mezítláb. A legjobb atléták is szoktak fűvel borított atlétikai pályán futni, akár cipő nélkül, váll fájdalom futás közben jó hatással van a talpra és az egész mozgatórendszerre.

A kiegészítők, cipők minősége is lényeges, az Ultraboost talp hihetetlen rugalmasságot tud adni a betonon futáshoz. Viszont a városban is lehet laza talajon futni, például ott van a Vérmező laza kavicsos sétánya, a Margitszigeten a rekortán pálya, vagy a különböző terepek a Budai-hegyekben, Hajógyári szigeten, a Lágymányosi öböl környékén, a Váll fájdalom futás közben, vagy a Hármashatár-hegyen a panoráma-futókörön.

Mi a szombati hosszú edzéseinket kivittük már a Városligetbe, a Hárshegyre, de a Gellérthegyen is lehet félig-meddig terepen futni. Látványos átalakulásoknak tanúi vagytok? Egy kezdőnek nagyon nehéz tud lenni az első edzés, gyakran tart tőle, hogy végig tudja-e futni, bírja-e a csapattal? Ami nálunk nagyon jó, hogy különböző iramzónák szerint rendeződünk.

váll fájdalom futás közben

Egyszerre indul mindenki, és van különböző csoport. Bizonyos időközönként összezárunk, bevárjuk egymást, és akik gyorsabbak voltak, kapnak plusz feladatokat, így mindenki a saját szintjén fejlődik. Van, hogy a rendezvényeinken több száz futó is összegyűlik; elég váll fájdalom futás közben tud lenni, ha ennyi ember egyszerre bemelegít és nekiindul.

Izomhúzódás, izomszakadás áttekintés

WLB: Neked volt már sérülésed? A berlini maratonra készültem, sokat futottam, és mellette ugyanúgy sokat jártam ki az Erzsébet-térre kosarazni.

ízületek a mirigyekből fájnak

A sok talajkontakt összeadódott, ezt az inak, szalagok megérzik. Íngyulladásom lett, és fel is kellett adnom a berlini versenyt hét kilométernél.

Izomhúzódás: Mi a myalgia?

Tipikusan olyan eset, ami elkerülhető lett volna. Ha már megvan a baj, nagyon nehéz kezelni utólag, két hónapig nem nagyon futottam, szépen fokozatosan kezdtem újra az edzéseket. Szeptemberben volt a váll fájdalom futás közben, a maradék évet rászántam a regenerációra, kiegészítő edzésekre, gyógytornára. Az ember mindig szeretne többet, jobbat elérni, de érdemes húzni egy határt és mérlegelni, mi az, amit hosszú távon el lehet viselni, fenn lehet tartani. Egy kiugró eredményt meg lehet célozni időszakosan, de időt kell hagyni a regenerációra.

A barátnőmmel májusában meg szeretnénk csinálni párosban az Ultrabalatont, erre már most januárban elkezdtünk terv szerint készülni, beiktatunk versenyeket, kiegészítő edzéseket és regenerációs szakaszokat.

Utána biztos, hogy hosszabb pihenőidő következik majd. Sajnos ritkán jellemző a versenysportban, hogy a regenerációra kellő időt szánnának, sokan hétről hétre versenyekre járnak. Amatőr, hobbi szinten viszont megfontolandó, a megerőltetés mennyire illeszthető a napi rutinba, és hosszú távon mennyire fenntartható.

WLB: Mindig is érdekelt, hogy ha a hosszútávfutók olyan soványak, akkor hogy bírják az elképesztő teljesítményt?

  1. Térdfájás Nincsenek megjegyzések A mindennapi rendszeres mozgás egyik legkönnyebben elérhető formája a futás.
  2. A 6 leggyakoribb fájdalom, amivel a futók szembesülhetnek

A sok edzés hatására a szervezet felhasználja a szénhidrátot, a zsírt és azokat az izmokat is, amelyeket a testnek nem gazdaságos cipelni. Minden gramm számít, tehát cél és következmény is a testsúly csökkenése.

Ez egy kötéltánc: csúcsformában nagyon sérülékeny a test, de közben mégis hihetetlen teljesítményre képes.

a csípőkezelés akut gyulladása

Ha csatlakoznál az adidas Runners közösségéhez, kövesd őket a Facebookon!