Testépítés vállízület fájdalom. Válledzés – ha fáj a vállad


Néhány egyszerű gyakorlat vállfájdalom ellen hatásos lehet a mindennapokban a fájdalom enyhítésére. Hogyan épül fel a vállízület? A vállízület az egyik legnagyobb mozgásterjedelemmel rendelkező ízületünk, a felső végtag laza, szabad mozgását teszi lehetővé. A vállízület egy gömbízület, a felkarcsont feje és a lapocka ízületi vápája alkotja, melyek egy vékony porcgyűrű segítségével kapcsolódnak egymáshoz. Speciális anatómiai felépítésnek köszönhetően bármilyen irányú mozdulatra képes.

Ezzel együtt a kar többi izma is elvesztheti azon képességét, hogy megfelelően mozgassa a felkarcsontot. Mikor van szükséged Nekem is rehabilitációs gyakorlatokra?

hogyan kezelhető a rheumatoid arthritis otthon

A rotátor köpeny izmainak állapota tehát nagyban meghatározza a testépítés vállízület fájdalom sérülékenységét. Éppen ezért a váll stabilitásának növeléséhez, rehabilitációs programhoz a szakemberek olyan gyakorlatokat ajánlanak, melyek célirányosan fejlesztik az ide tartozó izmokat.

Nem kell rögtön műtőt vizionálni! Egy ausztráliai egyetem munkatársai arra voltak kíváncsiak, hogy melyik a legjobb testépítés vállízület fájdalom rehabilitációs gyakorlat.

testépítés vállízület fájdalom erőemelő vállfájdalom

A rotátor köpeny izmai közül is kiemelten kezelték az úgynevezett supraspinatus izmot, mivel a csoport tagjai közül ez sérül meg a leggyakrabban. Feltételezésük szerint az a legjobb gyakorlat, mely a legjobban képes megdolgoztatni a supraspinatust, de emellett a legkevésbé terheli a környező izmokat, főleg a deltaizmot.

testépítés vállízület fájdalom

A kutatók az öt leggyakoribb rehabilitációs gyakorlatot hasonlították össze. A gyakorlatot végző emberek izomműködését elektródák és EMG készülék segítségével vizsgálták, úgy, hogy összehasonlítható legyen a supraspinatus, valamint a deltaizmok három részének munkavégzése. Bármelyik edzőteremben vagy akár otthon is elvégezhető gyakorlatok Az öt gyakorlat közel egyforma erővel aktivizálja a váll stabilitásáért is felelős supraspinatust.

Még inkább igaz ez idősebb korban, edzetlenül végzett terhelés, vagy túlterhelés kapcsán.

Ezzel szemben a deltaizmot már nem egyforma terhelés éri: az álló karrotáció D és a fekvő karrotáció E kevésbé terheli a deltaizmokat, mint az oldalemelések A,B és a fekvő karemelés C. Ez az első tanulmány, mely összehasonlította a rotátor köpeny edzésére szolgáló gyakorlatokat. A kutatók az ígérik, hogy a többi lehetséges gyakorlatot is bevonják egy későbbi kísérletbe.

könyök fájdalom vízszintes sáv ízületi betegség tünetei

Ezek közül a D és E jelzésűek a legmegfelelőbbek a váll rehabilitációjához, a tanulmány szerint. Amennyiben vállsérülés után szeretnél visszatérni a sportba, vagy gyakran tapasztalsz válladban fájdalmat, akkor számodra célravezetőek lehetnek az olyan gyakorlatok rendszeres végzése, melyek erősítik az úgynevezett rotátor köpeny izmait.

A leggyakoribb vállsérülés az ütközéses szindróma By: IQfitnesz. A vállizület az egyik legmozgékonyabb, ugyanakkor talán pont ezért a legsérülékenyebb izületünk. Szinte az összes felsőtest gyakorlatban részt vesz, vagy mozgatóként, vagy stabilizátorként.

Egy ausztrál kutatócsoport öt gyakori erősítő gyakorlat közül kiválasztotta, hogy melyik a legmegfelelőbb, arra alapozva, hogy minél inkább dolgozza testépítés vállízület fájdalom az adott gyakorlat a rotátor köpeny supraspinatus nevű izmát, de minél kevésbé a deltaizmokat. Így a boka inak károsodása a következtetésre jutottak, hogy a legjobb gyakorlatok az álló karrotáció D és a fekvő karrotáció E.

testépítés vállízület fájdalom

Kevésbé megfelelő a az oldalemelések A,B és a fekvő karemelés Cmivel ezek jobban terhelik a deltaizmokat, így fájdalomérzet léphet fel. Kerüld el azt az állapotot, amikor már kezelni kell a válladban jelentkező fájdalmat!