Hogyan lehet edzeni, amikor a vállízület fáj


voltaren izületi gyulladással hogyan unalmas ízületi fájdalom

Tudd meg, melyik fájdalom miért fordul elő, és mit tudsz tenni ellene! Sportolni jó, de ha a mozgás fáj, az nem jó. Az Ízületőr program szakértői segítenek, hogy milyen fájdalom esetén mi a teendő, és hogyan tudsz te is sportolni. Térdfájdalom esetén: Ajánlott a vízben végzett mozgás például aquaterápiaa közepes intenzitású séta, továbbá a térdbarát eszközök segítségével például háttámlás kerékpárral végezhető sportok.

fekvenyomás

Kerülendő többek közt a kosárlabda, a tenisz, a squash, a hoki, a futball, a tánc és a röplabda. Ennek oka, hogy ezeknél a sportoknál rendkívül gyakoriak az irányváltások, a hirtelen megállások, majd gyors, dinamikus elindulások és az ugrálások. Mindezek komoly terhelést jelentenek a térdízületnek, valamint a szalagoknak és az izmoknak.

Így óvd a vállaid! Ezek a gyakorlatok segítenek, hogy sérülés nélkül erős vállakat építhess. A vállsérülés az szívás… Megsérülhet az edzéstől, folyamatos zsibongó fájással megőrjít, és túl azon, hogy ugrott az eddigi edzésmunkád, még a másodunokatestvéred esküvőjén sem tudsz rendesen csápolni a lakodalmas nótákra.

Vállfájdalom esetén: Jobb elkerülni azokat a sporttevékenységeket, amik a felső végtagok mozgásával, terhelésével járnak.

Tenisz, úszás, súlyemelés, baseball és röplabda során nagyon sok az úgynevezett fej fölötti mozgás, amely a vállízület túlterhelését eredményezheti. Kifejezetten ellenjavallt még a kisebb súlyzók használata is, valamint a teljes testsúllyal végzett erősítő például fekvőtámasz vagy nyújtó tréningek például jóga.

ízületi betegség a lábakban lábak, karok és ízületek kezelése

Nem tanácsos továbbá olyan edzésen részt venni, amely aszimmetrikus terhelésekkel jár. Vállfájdalom mellett is folytathatók a döntően alsó végtagokat érintő mozgások, úgymint a kerékpározás háttámlával ellátott szobakerékpárona gyaloglás, a nordic walking, a kocogás, valamint a testtartást javító mozgások. A vállfájdalom hátterében gyakran a váll túlterhelése áll.

Nem szabad azonban elfeledkeznünk arról, hogy a váll körüli fájdalmat okozhatja nyaki probléma, a háti gerinc problémái, valamint a vállízület stabilitását biztosító szalagok, izmok sérülése is. Mindenképp javasolt felkeresni egy szakembert, aki segíthet tisztázni a kiváltó okot.

Vállfájdalom áttekintés

Gerincprobléma esetén: Ugyan eltérő mértékben, de minden mozgás és sport hatással van a gerincünkre. Ezért bármilyen edzésmód kiválasztása és megkezdése előtt fontos a törzsizmok a hasizmok, valamint a felületes és mély hátizmok megfelelő erősségének és rugalmasságának kialakítása.

hogyan lehet edzeni, amikor a vállízület fáj

Egészséges és erős gerinccel sok sportsérülés megelőzhető. A gyakorlatok szisztematikusan egymásra épülnek a precíz pozícionálásoktól a hosszan tartó statikus és dinamikus gyakorlatokig.

Vállfájdalom 11 oka, 4 tünete és 5 kezelési módja [teljes tudásanyag]

Mivel a különböző funkcionális tréningekben sok esetben kiinduló helyzetként használják őket, deréktáji, nyaki vagy háti fájdalom, túlsúly, gerincferdülés, törzsizom gyengeség vagy általános erőnlétcsökkenés esetén nem javasoltak ezek a mozgásformák például a TRX vagy a bosu tréning. Tartsuk szem előtt, hogy fájdalom esetén a súlyzós vagy saját testsúllyal végzett gyakorlatok és tréningek nem megengedettek.

ízületi fájdalmat okozó vírusos fertőzések

Derékfájdalom esetén: A derékfájdalom kialakulásának igen sokféle oka lehet, ezért ha ilyen panaszunk van, mindenképpen szakember segítsége szükséges. Fontos a megfelelő ruházat is, a deréktáji hideghatás csökkentése érdekében. Amennyiben szobakerékpárt használunk, érdemes egy háttámlás változatra beruházni.

Deréktáji fájdalom esetén a mellúszás és a pillangóúszás helyett elsősorban a helyes technikával kivitelezett hátúszás javasolt.

Mivel gyorsúszás esetében fej és törzsünk elfordításával veszünk levegőt, fontos szakemberrel konzultálni, hogy ez mennyire befolyásolhatja panaszainkat.

Úszás esetén elengedhetetlen a megfelelő felszerelés használata, hogy az edzés utáni közvetlen hideghatást hogyan lehet edzeni tudjuk kerülni. Fontos tudnivalók Mindig ügyeljünk a fokozatosságra!

hogyan lehet edzeni, amikor a vállízület fáj

Ha hosszú kihagyás után hogyan lehet edzeni vágunk bele egy újfajta edzésbe, vagy ha a számítógép, televízió mellől felállva rögtön az edzőterem felé vesszük hogyan lehet edzeni irányt, akkor a kellemetlen izomláz mellett amikor a vállízület fáj megnöveljük a sérülések rizikóját, és így hosszú távon porcszövetünk károsodását okozhatjuk már fiatalon is.

Új mozgásforma vagy sporttevékenység esetén mindig szakszerű felmérés szükséges, amely a fokozatos felépítés alapja. A sérülésekfájdalmak egyik leggyakoribb oka a túlterhelés nem megfelelő sport vagy intenzitási fok választása miattvalamint a bemelegítés és a nyújtás elmulasztása. Az alapos bemelegítés kihagyása, illetve a túlerőltetés miatt már fiatalabb korban is gyakran alakulhat ki porckopás.

További cikkeink a témában

A sportolás közben vagy után érzett fájdalom mindig figyelmeztető jel. Panaszainkkal keressünk fel egy szakembert!

hogyan lehet edzeni, amikor a vállízület fáj

Ne amikor a vállízület fáj, a fájdalomcsillapítás önmagában nem elengedő ahhoz, hogy újra sportolhassunk. Fogadjuk meg az Ízületőr szakértő gyógytornászainak tanácsait, és minden esetben szisztematikusan, fokozatosan felépített edzésterv szerint haladjunk.

  1. Kapcsolat Sportolás közben erős vállfájdalom?
  2. Sportolás közben erős vállfájdalom? Nem kell rögtön a műtétre go
  3. Csípőbetegség csecsemőknél
  4. Így nyomj fekve, ha fáj a vállad! | Peak Man
  5. Így óvd a vállaid! 6 edzésmódszer
  6. Gyakran sérül le a vállad? Hogyan tudsz vigyázni az egyik legsérülékenyebb ízületedre? | Peak Man
  7. Melledzés vállfájósoknak

Porcaink épségének megőrzése érdekében pedig használjuk kúraszerűen a patikákban kapható glükózamin és kondroitin tartalmú készítményeket.