Gyakorlatok a csípőízület fájdalmához


Az ízületi fájdalmak sok esetben megelőzhetőek vagy csökkenthetőek néhány rendszeresen végzett gyakorlat segítségével.

a vállízület fejlődése sérülés után

De milyen tornagyakorlatok mellett tegyük le a voksunkat? Sokan nem is sejtik, hogy ezek a tünetek gyakran elkerülhetők lettek volna néhány gyors és egyszerű gyakorlat betartásával. Azonban akkor sem kell kétségbe esnünk, ha már bekövetkezett a probléma, hiszen az izmok erősítésével, működésük helyreállításával sokat javíthatunk a már kialakult problémákon arthritis tünetei. Cikksorozatunk első blogposztjában a csípőízület kopása esetén jelentkező fájdalom csökkentéséhez adunk tanácsokat.

Mitől kopik el a csípőízület? Ha például a munkánkból adódóan életmódszerűen sokat ülünk, és emellett még keveset is mozgunk, akkor ennek következtében csípőnk lemerevedhet.

  • Ízületi fájdalom fogkezelés után
  • Tudja meg, hogyan enyhíti csipőfájdalmát Voltarennel
  • Néhány egyszerű gyakorlat vállfájdalom ellen hatásos lehet a mindennapokban a fájdalom enyhítésére.
  • Süti tájékoztató és beállítások Mi ez a süti?
  • Gyerünk, anyukám!

Ennek az az oka, hogy izmaink egyoldalú használatával bizonyos izmok meggyengülnek, mások megerősödnek, így a csípő ízületi felszínei helytelen terhelést kapnak, amely kezdetben csak mozgásbeszűküléssel jár, később azonban a helytelen pozíció következtében, ízületi kopáshoz is vezethet. Hogyan jelzi a szervezetünk a bajt?

gyakorlatok a csípőízület fájdalmához

Feküdjünk le a padlóra, és húzzuk fel térdünket a mellkasához. Ha nem tudjuk felhúzni, esetleg kellemetlen fájdalommal jár vagy a két láb között nagy a különbség, akkor előfordulhat, hogy egy kopásos folyamat kezdeti fázisában van. Természetesen a teszt önmagában nem azt jelenti, hogy kopás van az ízületben, de mindenképp egy olyan jel, amely egy részletes kivizsgálásra ad okot.

Mi okozza a csípőfájdalmat? A csípőízület mozgásának akadálymentesnek kell lennie, hogy az ismétlődő mozgások során ne használódjon el, például a buszhoz való futás és a buszra való felugrás során. De amikor az izmok, az idegek, a szalagok és az inak lágyszövetek stressz alatt állnak - különösen ahogy egyre idősödünk - akkor gyulladás alakulhat ki, ami csípőfájdalomhoz vezethet. A fájdalom okának meghatározása A csípőfájdalom különböző ízületet övező területeken jelentkezhet, és a fájdalom pontos helyének meghatározása segíthet a fájdalom okának megállapításában. Ha a csípő vagy az ágyék belső részén jelentkezik a fájdalom, akkor az csípőízülettel kapcsolatos problémát jelezhet, míg ha a csípő, a felső comb vagy a fenék külső részén érezhető a fájdalom, az a lágyszövetek problémájára utalhat.

A csípő ízületi kopás típusosan az lágyék hajlatban, comb elülső felébe, farba és akár a térdbe is kisugározhat. Hogyan előzhetjük meg a csípőízületi gyakorlatok a csípőízület fájdalmához Végezzünk lábkörzéseket akár a leghétköznapibb tevékenységek közben is.

De mi okozhat csípőfájdalmat?

Kapaszkodjunk meg valamiben szék támlájában, korlátban, asztal szélébenálljunk rá az egyik lábunkra, a másikkal pedig körözzünk tízszer a levegőben elől, oldalt és hátul is.

Végezzük el tízszer ezt a gyakorlatot.

Fáj a forgója, a combja, a térde? Nehezére esik a járás? A csípő gyógytornát az otthonából, online videóhívással vagy rendelőnkben személyesen is igénybe veheti! Foglaljon időpontot és várakozás nélkül kezdhetünk! Online bejelentkezés!

Majd ismételjük meg a másik lábunkkal is. Közben mindvégig ügyeljünk arra, hogy lábunk egyenes maradjon, törzsünk ne forduljon el egyik irányba sem.

gyakorlatok a csípőízület fájdalmához

Próbáljuk meg ezeket naponta kétszer elvégezni. Nagyon jó szolgálatot gyakorlatok a csípőízület fájdalmához még a csípő rugalmassá tételben a jóga is. Hogyan növelhetjük csípőnk rugalmasságát?

gyakorlatok a csípőízület fájdalmához

A csípő rugalmasságát úgyis növelhetjük, ha hátunkra fekszünk, behajlítjuk az egyik térdünket és lassan a mellkasunkhoz húzzuk addig a pontig, amíg nem érzünk feszülő érzést a nyakunkban vagy a fenék tájékán. Tartsuk meg 20 vagy 30 másodpercig ezt a pozíciót, közben lélegezzünk egyenletesen, majd engedjük vissza a térdüket a kiindulási pozícióba.

Ismételjük meg ezt a gyakorlatot a másik térdünkkel is.

gyakorlatok a csípőízület fájdalmához

Ismételjük meg háromszor.