Csípőízületi fájdalom futás közben, Futósérülések és gyógyításuk - radio451.hu


Szakértőink Csanya Terepfutóként, versenyszervezőként és a Terepfutás. Sokak szerint egyszemélyes felelőse vagyok a versenyeimen rendszeresen ismétlődő esőnek, sárnak, kánikulának ez természetesen alaptalan pletyka csupán. Másfél évtizedes terepfutó és esőtáncos múlttal várom kérdéseiteket.

Szeptember Kezdő futók fájdalmai — hibás technikák, amik fájdalomhoz vezetnek Ha kezdő futó vagy, nagyobb az esélye a sérülésnek. Nézzük a 7 leggyakoribb hibát és azt, mit tehetsz ellenük!

Ha odafigyelsz a következő tanácsokra, nagy eséllyel sérülések és húzódások nélkül kerülhetsz be a futók egyre növekvő táborába.

csípőízületi fájdalom futás közben

Futás elnyújtott lépéssel Ez az egyik leggyakoribb hiba, amit a kezdő futók elkövetnek, pedig igen veszélyes: miközben úgy tűnhet, hogy növeled a tempódat, valójában rendkívüli módon terheled az ízületeidet és rövid idő múltán a tempód is lassulni fog. Mindig figyelj arra, hogy a talpad a tested alatt érjen talajt és ne nyújtsd meg a lépéstávokat.

Futósérülések és gyógyításuk Apró fájdalmak, húzódások. A futómániásoknak persze eszük ágában sincs leállni, inkább felvállalják a fájdalmat, és tovább edzenek.

Túledzés Sok kezdő futó azt gondolja, ha mindennap fut, jobb lesz a teljesítménye is, de a kezdeti lelkesedés hamar fájdalmakhoz vezethet. Mindenkinek, a profi futóknak is szükségük van pihenőnapok beiktatására, mivel az ízületeknek és az izmoknak regenerálódniuk kell.

Tartsd be te is a fokozatosság elvét, és ne akarj mindennap egy félmaratont lefutni.

Mi okozza a csípőfájdalmat? A csípőízület mozgásának akadálymentesnek kell lennie, hogy az ismétlődő mozgások során ne használódjon el, például a buszhoz való futás és a buszra való felugrás során. De amikor az izmok, az idegek, a szalagok és az inak lágyszövetek stressz alatt állnak - különösen ahogy egyre idősödünk - akkor gyulladás alakulhat ki, ami csípőfájdalomhoz vezethet. A fájdalom okának meghatározása A csípőfájdalom különböző ízületet övező területeken jelentkezhet, és a fájdalom pontos helyének meghatározása segíthet a fájdalom okának megállapításában.

Futás lejtőn lefelé Csípőízületi fájdalom futás közben a kísértés, hogy nagyobb tempót diktálj a lejtőn lefelé, azonban vigyázz, mert könnyen sérülés lehet a vége: nemcsak a sarkad, hanem a térded is komoly terhelésnek lesz kitéve, ahogy a nagy iramban a földhöz csapódik a talpad.

Hegyről lefelé a vállakat kissé előredöntve, rövid és gyors lépésekkel ajánlott lefutni.

Futósérülések és gyógyításuk

Bemelegítés hiánya Az izomhúzódás a kezdeti időszak leggyakoribb fájdalma, amit sokszor a bemelegítés elmaradása idéz elő. Főként a combhajlító izmokat és a vádli izmait érinti: a fájdalom hirtelen lép fel, az izom megkeményedik, ami bénító hatással van rád.

csípőízületi fájdalom futás közben ízületi károsodások

Ne csípőízületi fájdalom futás közben el a bemelegítést, izmaidat egy 10 perces gyaloglással is felkészítheted a futásra. Karok mozgása A karok segítenek az egyensúly és a lendület megtartásában.

A futótechnikád ki fog alakulni idővel, aminek az egyik fontos eleme a karok mozgása, így kezdőként ügyelj arra, hogy a karjaidat ne engedd oldalirányban kimozogni, sem túlságosan előre lendülni.

fájdalom a bokaízület tünetei

Légzés Nőknél jellemző a mellkasból történő légzés, azonban amellett, hogy a mélyről jövő hasi légzés egészségesebb, elkerülheted a rossz légzés miatt jelentkező szúró fájdalmat is, amit az oldaladban érezhetsz, ha kapkodva és összevissza veszed a levegőt. Futás közben ne nyomd ki a mellkasodat, és légzéskor a hasadból lélegezz, hogy több oxigén jusson a tüdődbe.

  • Arthrosis kezelés íj
  • A leggyakoribb futósérülések és kezelésük — Vedd komolyan!
  • Futósérülés: jel, hogy valamit nem jól csinálsz!
  • Számos olyan tevékenység van, amely csípőfájdalmat okozhat.

Csípő Még a gyakorlottabb futóknál is előfordul az, hogy a hibás testtartás miatt előrehajolva futnak. Ebben a helyzetben a medence hátrabillen és azt az érzetet kelti, mintha le akarnál ülni. A súlypont ilyenkor elmozdul, a tempó feltűnően lelassul, a lendület elveszik.

csípőízületi fájdalom futás közben

A csípő megfelelő koordinálása egy hosszabb futás alkalmával eleinte nehéz feladat, de figyelj oda, ha nem szeretnéd vánszorogva teljesíteni a távot. Tippek megelőzésre Viselj megfelelő cipőt! Könnyű, strapabíró legyen, de nem mindig a drágább a jobb!

Tarts be a fokozatosság elvét! Ne fuss, ha sérülésed van! A fájdalom jó indikátor.

csípőízületi fájdalom futás közben

Legyen futótársad a motivációd megőrzéséért! Sarokfájdalom kezelése: jegeld a következők szerint: egy műanyag palackba engedj vizet, fagyaszd le, majd tedd a padlóra és csípőízületi fájdalom futás közben a talpaddal előre-hátra 20 percig. Figyelj, hogy zokni legyen rajtad!

csípőízületi fájdalom futás közben

Tetszett a cikk?