Az ízületek pihenés után pihennek


Zátrok Zsolt 0 A jobb sportteljesítmény nemcsak az elvégzett edzés mennyiségétől függ. Az edzések utáni testi és idegrendszeri regeneráció újraépítés, újraregenerálás rendkívül fontos.

A pihenésre fordított idő tehát nem felesleges, sőt… Csak akkor tudsz fejlődni és magas szintű sportteljesítményt elérni, amennyiben elég időt szánsz a regenerációra. Pihenés nélkül nő a sérülések valószínűsége is.

Éjszakai hátfájás

Az izomregenerációt többféleképpen javíthatod, ebben az írásomban a két leghatékonyabb módot mutatom be: izomstimuláció és kompressziós masszázs. Ha frissen és kipihenten kezdesz neki az edzésnek, sokkal hatékonyabb munkát tudsz végezni, így gyorsabban fogsz fejlődni, mintha hanyagolnád a regenerációra szánt időt. A pihenés hatékonyságának növelésével nő a teljesítőképességed is. Nem véletlen, hogy az edzést követő leghatékonyabb regenerációs technika megtalálása és alkalmazása érdekében a sportolók szinte bármit megtesznek.

Gondolj csak arra, hogy Hosszú Katinkáról hány olyan fotót láttál a facebookon, ahol nyakig a jéggel telt kádban ücsörög… nem szórakozásból teszi, hanem izmai regenerációja érdekében vállalja a jeges fürdőt ismét és ismét. Tudja, hogy sokan végeznek hozzá hasonlóan kemény edzéseket, azaz ott kell megelőzni őket, ahol lehet.

Például, a gyorsabb regenerációban. Különösen, ha más nem megy el a komfortzóna határán túlra. Ha nem akarsz világbajnokok lenni, csak egészséged érdekében sportolsz, szervezetednek akkor is éppúgy szüksége van regenerációra!

Regeneráció hiányában gyengül az immunrendszered, a szervezeted fogékonyabbá válik a betegségekre, sérülésekre.

  1. Sclerosis multiplex ízületi fájdalom
  2. Milyen típusú ízületi fájdalmak léteznek? - HáziPatika
  3. Pihenés nélkül nincs fejlődés - a minőségi regeneráció jelentősége - Dr. Zátrok Zsolt blog
  4. Kisállatorvos - Ezt tegyük, ha a kutyánknál ízületi problémára utaló tünetet észlelünk
  5. Csípőbetegség tünetei, mint kezelni
  6. Éjszakai hátfájás - fájdalomportáradio451.hu
  7. Kökény Zoltán írása Jön a nyár, vége az iskolának, ilyenkor a nagyobb gyerekek, vagy éppen az egész család vakációjuk egy részét kirándulással, táborozással töltik.
  8. Tumorok, daganatok.

A megfelelő regeneráció nélkül végzett ismételt edzések során rohamosan csökken a teljesítmény. Miért szükséges a regeneráció? Az izommozgás során sokféle változás történik az izmaidban, de talán a két legfontosabb az energiát biztosító folyamatokban keletkező anyagcseretermékek metabolitok felszaporodása és az izomszálak mikrosérülése.

Minél intenzívebben a mozgás, annál többet hasonlóan, ahogy az autó is többet fogyaszt, ha gyorsan akarsz haladni.

Milyen típusú ízületi fájdalmak léteznek?

A megmozgatott izmokban lejátszódó energiatermelő anyagcsere folyamatok során bomlástermékek metabolitok, pl. Különösen akkor, ha az edzés intenzitása magas, az anaerob oxigénhiányos zónában vagy ahhoz közel történik. A metabolitok jelenléte akár fájdalmat is okozhat izomláz.

Alapvetően nem jelentenek veszélyt, ha adsz elegendő időt a pihenésre. Ha nem ürülnek ki, akkor merevvé teszik az izmokat és inakat, mely akadályozza a hatékony edzést. Hiába erőlteted, a teljesítményed hanyatlik, elmaradsz a kívánt intenzitástól és az edzés hatásfoka csökken, sőt nő a sérülések veszélye is!

ízületi kezelés allflutop-nal ízületi fájdalom, ha a térd

A nagy intenzitású izomösszehúzódások során az izomban mikroszkopikus sérülések keletkeznek, sok-sok izomrost szakad el. Ezek a funkciót nem korlátozzák, azonban az izomrost sérülés hatására egy enzim, a kreatin-kináz CK szabadul fel.

Útravaló patika

Ez egyben jelzés a szervezetnek, hogy erősebb rostok építésére van szükség, másrészt a CK felszaporodásra szervezeted gyulladással válaszol. A gyulladás hasonló hatást vált ki, mint a metabolitok.

Fussuk át a regenerációs lehetőségeket. Az aktív regeneráció alatt azt értsd, amikor a teljes mozgástartományukban átmozgatod az ízületeid, például edzést követő nyújtással, kocogással, úszással, tornagyakorlatokkal, saját testsúlyos, könnyű edzéssel. A mozgás során az izmok vérellátottsága növekszik, így meggyorsítható a helyi regeneráció. A hangsúly a könnyed, nagy fáradtságot nem okozó mozgástípusokon van. Bár az aktív regeneráció során alacsony intenzitású az izomműködés, de ennek során is keletkeznek további metabolitok a várt kedvező élettani hatások mellett … A passzív regeneráció azt jelenti, hogy fizikai aktivitás nélkül serkented a salakanyag eltávolítást.

Hagyományos módszerei: kompressziós harisnya, szauna, percnyi jeges fürdő, masszázs, SMR hengerek használata, stb.

Az egészséges alvás ortopédia szempontjai

Mostanában azonban egyre jobban előtérbe kerül két a technikai eszközös módszer, mivel hatékonyságuk lényegesen jobb: az izomstimuláció és kompressziós masszázs ez utóbbi hűtéssel kombinált változata még hatékonyabb. Az edzést követő legfeljebb 2 órán belül, a legnagyobb igénybevételnek kitett izomcsoportokon végzett regeneráló stimuláció kiüríti a keletkezett metabolitok pl.

  • Szerencsére a legtöbb esetben kezelhető állapotról van szó, így azok körében, akik sokat pihennek, valamint a megfelelő testedzést végzik, gyakran néhány hét alatt jelentős javulás tapasztalható.
  • Ízületi gyulladásos fájdalomkezelés
  • Az Egészséges Alvás Ortopédia Szempontjai - Ortho-Sleepy az alvás szakértő

Egyes tanulmányok pl. A kompressziós masszázs készülék szintén közvetlenül az edzés után szükséges. A gyógyászatban gépi nyirokmasszázsnak nevezett módszer javítja a mikrocirkulációt a végtagban és ez segíti a metabolitok kimosását, illetve a fáradt izmok ellazítását. Ennek továbbfejlesztett változata a hűtő-kompresszió.

Alsó hátfájás a nők éjjel. Miért fáj az alsó hát alvás után? Megfelelő alvásszervezés

A kompressziós mandzsetta rétegei között jeges víz kering, mely hűti az izmot, a kompresszió pedig gyorsítja a kreatin-kináz az ízületek pihenés után pihennek egyéb metabolit kimosást és ezzel gyorsítja a regenerációt.

Regeneráció segítő egyéb javaslatok Kerüld a stresszt! Hagyd el a stimulánsokat, különösen az energiaitalokat. Ezek meggátolhatják, hogy a pihenést, regenerációt segítő paraszimpatikus idegrendszer legyen az elsődleges a szimpatikus idegrendszerrel szemben.

Pihentető aerob edzés: Az alacsony intenzitású, csupán enyhe izommunkát megkívánó aerob edzés során felgyorsul a szívverésed és a vérkeringésed, a nagyobb mennyiségű vérrel több tápanyag juthat az izmaidba.

Nagyjából a as pulzusszám még a regenerációt szolgálja, de ez persze függ az edzettségi szintedtől is. Tévhit, hogy az izomlázra még erősebben rá kell dolgozni. Az izomlázért nagyobb mértékben felelősek az edzés közben kialakuló mikrosérülések.

Az egészséges alvás ortopédia szempontjai

A regeneráció egyik legfontosabb része a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás. Eközben újjáépül a test: az elegendő, és minőségi alvás hatással van a vérnyomásra, az immunrendszerre, a kognitív képességekre, a hormonháztartásra és még egy seregnyi dologra a test működésével kapcsolatban. Tanács: Add meg a testednek, amire szüksége van: aludj napi órát, lehetőleg sötét, hűvös, csendes szobában.

Igyekezz minden nap ugyanabban az időben lefeküdni. Segítsd elő a minőségi alvást azzal, hogy támogatod a melatonin termelést: az esti órákban már ne fogyassz koffeint, hatalmas bőségtálat, sok folyadékot, és még sorolhatnánk.

az ízületek pihenés után pihennek

Figyelem: a lefekvés előtti TV-zés, és az olvasás is túlpörgeti az idegrendszert. Ha nagyon túlhajszolod magad, a testi mellett pszichés túlterhelés is kialakulhat.

Ilyenkor segíthetsz magadon az aktív szellemi regenerációs elemekkel: jógával, meditációval, de hasznos a izületi gyulladás és ízületi gyulladás kezelésére, az autogén-tréning és bizonyos stresszoldási technikákat is bevethetsz.

Hidroterápia: A víz erős regenerációs tulajdonságokkal bír, az ízületek pihenés után pihennek hideg-meleg váltózuhannyal az ereket is edzheted és rugalmassá teheted. A hideg víz hatására az erek összehúzódnak, a melegre pedig megnyílnak. Az étkezés lényege, hogy napi rendszerességgel kielégítsd tested energiaigényét. Ahhoz, hogy megfelelően teljesíts, és regenerálódj, a kalória és persze tápanyag-összetétel egyensúlyt biztosítanod kell. Ez természetesen igazodjon az edzések nehézségéhez és mennyiségéhez is.

Fontos a megfelelő hidratálás napi liter és fehérjefogyasztás 1.

Olvass tovább Mitől alakul ki a macskaszőr-allergia? A macskákat gyakran vádolják allergia okozásával. Tudósok felfedezték, milyen folyamat váltja ki a tüneteket, ez pedig lehetővé teheti a gyógyszeres kezelést.

Sportolás közben a szervezet a légzés és az izzadás útján vizet veszít. A víz mellett az izzadtsággal távozó ásványi sók pótlásáról se feledkezz meg. Ami a táplálékkiegészítőket illeti, ha sportolsz, az alábbiakat érdemes szedned: multivitamin gyors felszívódású edzés utáni fehérje növényi proteint javaslok, mert könnyebben emészthető edzés után gyors felszívódású szénhidrát Ami még ajánlott izomregeneráció szempontjából: C-vitamin edzés előtt és után is kreatin tri-kreatin és malát — a kreatin hidratálja az izmokat, a sejten belülre vonzza a vizet omega-3 zsírsav — e gyulladáscsökkentő hatóanyagot főként a halolajban és a lenmagolajban található meg L-karnitin — segítségével javul az izmok nitrogén egyensúlya és fokozódik a fehérjebevitelük króm BCAA és glutamin — meggátolják az edzés utáni izomlebontó katabolikus folyamatokat taurin — segíti a fehérjeszintézist magnézium — izomgörcsök ellen Járulj hozzá pihenéséhez a gyógynövények erejének kiaknázásával.

Ilyen például a borsmenta, a levendula, az orbáncfű, a rozmaring, a kamilla.

Pihenés a szálkásítás időszakában

Legyen az egy illóolajos- vagy aromafürdő, sportkrém, vagy tea, biztosan segítségedre lesz abban, hogy újra erőre kapj. A sportra specializált elektrostimulátorok A sportra specializált izomstimulátorok egyik legfőbb alkalmazása, hogy hatékonyan segítik az izomregenerációt. Az edzést követő 90 percen belül megkezdett stimuláció a metabolitok tejsav, stb. Hogy ez mire jó? Olyan, mintha már fél napot pihentél volna!

Sokkal hamarabb edzhetsz újra magas intenzitással, az izomfáradtságot nem érzed. Ez felbecsülhetetlen pluszt ad a felkészüléshez az élsportban. Igen… egyetlen kezelés az edzés után. A felkészülési szakaszban és versenyidényben egyaránt fontos, hogy izmaid az ízületek pihenés után pihennek legyenek, azaz a regeneráció jelentőségét ne becsüld alá. Számos sportban egy verseny egymást követő mérkőzésekből, futamokból, küzdelmekből, asszókból, stb áll. Két futam mérkőzés közötti rövid pihenőben alkalmazva a stimulátor azonnali segítséget nyújt az izmaid regenerációjában!

A regenerációs kezelést csak a leginkább igénybe vett izmokon kell végezned. Ha pl.

  • Hogyan lehet megelőzni az ízületi gyulladást
  • Ízületi fájdalom ritmusa
  • Mennyi pihenő elég?
  • Az Egészséges Alvás Ortopédia Szempontjai Mint minden életfolyamatban így az alvó állapotban is egész testével van jelen az ember és a mozgásszervek csontokizületekizmok fizikai aktivitása igen alacsony.

Az alacsony és közepes frekvenciájú impulzusok finom rángásokat és összehúzódásokat váltanak ki az izmaidban. Serkentik a vérellátást, a salakanyagok kiürítését, csökken az izomfáradtság. Az impulzus hatását a frekvencia, az impulzus időtartama és intenzitása határozza meg. De ugyanaz az impulzus másképp hat a különféle izmokon, amit elsősorban az izomköteg átmérője, tömege határoz meg. Ha még nem volt dolgod izomstimulátorral, akkor mindenképpen az izomregenerációt próbáld!

az ízületek pihenés után pihennek

Azonnal fogod érezni a kedvező hatást — meg fogsz lepődni és mérgelődni, miért nem kezdted korábban. Kifejezetten csak izomregenerációra specializált készülék a Veinoplus Sporta multifunkciós készülékek közül például a  Runner Pro 4 csatornás sport izomstimulátor készüléket ajánlom, de ez már lényegesen sokoldalúbb készülék.

Itthon ezeket a készülékeket inkább nyirokmasszázs gépként ismerik, ami megtévesztő elnevezés, mert az ízületek pihenés után pihennek csak arra valók. A készülékhez csizma, kesztyű vagy övszerű mandzsetták csatlakoztathatók. Ezek több légrekeszből állnak, melyek meghatározott ritmusú és irányú felfújása-leeresztése biztosítja magát a kezelést. A lényeg az izmok és szövetek összenyomása, mely megindítja a nyirok- és vér áramlását a szív felé.

Az izmokban pangó, metabolitokkal telített vér távozik, helyére oxigénben és tápanyagokban dús friss vér kerül. Gyorsan csökken az izomfeszülés. A nyirokmasszázs gépek az ízületek pihenés után pihennek sportolóknak készülnek elsősorban, de az orvosi célokon felül kiválóan alkalmasak a sportolók általi használatra.

Minél több légrekeszes egy készülék, annál hatékonyabb regenerációs kezelés várható tőle. A  Power Q Premium kompressziós masszázs gép például kifejezetten hogyan lehet elfelejteni az ízületi fájdalmakat regenerációs célokra is.

Minden amit matracvásárláskor tudni kell

Ennek következménye a gyulladásos tünetek megjelenése. Lehűti az izmaidat. Ha a hűtés megszüntetésére a terület felmelegítése érdekében gyorsul a vérkeringés és ezzel kimossa a gyulladáskeltő anyagokat, javítja a regenerációt. Az Aquilo hidegregeneráció készülék elsősorban az alsó végtagot érintő edzések után javasolt, az IcePants nadrág teljes belső felületén keringeti a jeges °C-os vizet. Az izomstimuláció, a nyomásterápia és a hűtőkezelések olyan pluszt biztosítanak a izomregenerációdhoz, melyet más módszerekkel nem tudsz elérni.

Nehéz mozgás, ízületi + porcbajok ellen 5 természetes segítség

A regenerációs kezelést a fizikai aktivitást követően a lehető leghamarabb, de legfeljebb percen belül végezd. Regenerációra azonban akár már a munkahelyi székedben ülve vagy olvasgatás, TV nézés közben is sort keríthetsz! Zátrok Zsolt Otthoni orvostechnikai eszköz az orvos vagy fizikoterapeuta jelenléte nélküli, biztonságos használatra tervezett berendezés, amely nem a kórházi kezelés helyett alkalmazandó, hanem az intézményben kapott kezelések otthoni folytatására, befejezésére, egészen a teljes gyógyulás eléréséig.

Blogom célja, hogy segítsek eligazodni az otthoni kezelési módok, eszközök rengetegében.