A csípőízület fáj, hogyan kell kezelni, A csípőízület kopása - Okok és tünetek


Önmasszázs - a csípő ízület kezelése Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint hogyan kell kezelni fogmosás. Törődjünk most egy hónapon keresztül minden nap a csípőízülettel.

A csípőfájdalom okai és kezelése

A combcsont és a medence összeköttetése nagyon fontos a jó egyensúly és a harmonikus járás szempontjából. Önmasszázzsal megelőzhető az ízületi merevség és fájdalom kialakulása, hamar megérezhetjük a rendszeres mozgatás, a nyújtások jótékony hatását. Az ízület feszültsége oldódik, fájdalma, akadályozottsága csökken, a járás egyenletessé válik. ÜTÖGETÉS Laza csuklóval lendületesen ütögessük meg a csípő ízületet, a forgó környékét: hátul a farizmokat, fölötte-alatta a combizmokat, elöl a lágyékot.

Pattanjon a kezünk, erőteljes impulzusokat adjunk, hogy mozgásba hozzuk a merev részeket. Hogyan kell kezelni ellazítjuk az ízület környékét és támogatjuk a meridián pontokban az életerő szabad áramlását.

Ülés közben csípőfájdalmad van? Csökkent a csípőízületi mozgásod? Zsibbad a lábad? Csípőfájdalom létrejöhet elhízás, túlterheltség és mozgásszegény életmód hatására, társulhat derékfájdalom és térdfájdalom mellé. A veleszületett csípőízületi kórképek illetve biomechanikai mozgásszervi elváltozások és különböző endokrin betegségek is okozhatnak csípőfájdalmat, degenerációt.

Figyelmesen, hosszan végezzük az ütögetést, ha úgy kényelmesebb, egyszerre csak az egyik oldalon. Figyeljük meg az ízület forgását, mozgékonyságát, észlelünk-e akadályozottságot, tud-e lazulni ebben a terhelésmentes helyzetben, van-e különbség a két oldal között.

Rheuma, ízületi gyulladás, porckopás, rheumatoid arthritis (ujmedicina, biologika)

Próbáljuk ki felemelt lábbal is, úgy nagyobb körívet tudunk rajzolni a combbal. Az egyensúly megtartásához kapaszkodjunk meg valamiben a másik kézzel, ha szükséges. Billentsük a medencét jobbra-balra, felváltva toljuk erősen oldalra, hogy a csípőízület mozgékonyságát megismerjük.

A nyugodt, lassú kilégzések alatt a nyújtással tágítsuk a mozgás határait. Ugyanezt a gyakorlatot végezzük el nyújtott lábbal is.

A csípőízület kopása - Okok és tünetek

Figyeljük meg a változást. Ha megterhelőnek tűnik a határok tágítása, ütögessük meg közben többször a helyet, ahol feszültséget érzünk. A térdnél tartva húzzuk magunk felé a combot addig a határig, amíg a mozgékonyságunk engedi. Négy-öt lélegzetvételnyi ideig tartsuk ki a nyújtást, kilégzéskor mindig egy kicsit tovább lazítva a feszülő részeket. Az epehólyag meridián mentén nyújtjuk az izmokat, szöveteket, ami az ízület egészséges lazaságát és jó teherbíró képességét támogatja.

a csípőízület fáj, hogyan kell kezelni

A gyakorlattal tágítjuk az ízületi határokat, ezzel a feszülések oldódnak és az energiaáramlás szabadabbá válik. Ebben a gyakorlatban terhelés-mentesen tudjuk az ízületet mozgatni. Ha kattogást tapasztalunk, az nem baj, de változtassuk meg kissé az emelés-mozgatás szögét, hogy ne legyen kellemetlen.

Egyik oldalon a lábat befelé fordítva tapintsuk ki a combcsont végét. Mögötte egy mélyedésben található az epehólyag meridián egyik fontos pontja, ami a forgó energiaellátásáért felelős. A pontnyomást lassan mélyítsük és tartsuk ki több lélegzetvételnyi ideig.

a csípőízület fáj, hogyan kell kezelni hogy az ízületek ne fájnak időskorban

Figyeljük, ahogy lazul az ujjunk alatt az izom. Minden kilégzésnél segítsük a jelenlétünkkel a befogadást.

a csípőízület fáj, hogyan kell kezelni a lábujjak ízületeinek deformációja

Ugyanígy kezeljük az ízület előtti pontot a lágyék vonalon. A nyújtást, kimozgatást és a pontnyomásokat a másik oldalon a csípőízület fáj végezzük el.

Önmasszázs - a csípő ízület kezelése

Dinamikusan, ritmusosan csináljuk. Figyeljük meg, hogy a fenti gyakorlatok után mennyit tágult az ízület, mennyire lettek lazábbak a környező izmok. Rendszeres gyakorlással napról napra tapasztalni fogjuk a változást: a határok tágulnak, a fájdalmak enyhülnek és a két oldal közötti esetleges különbségek kiegyenlítődnek.